KEEP CALM & LETS SPINNING‏‏

ספינניג נמצא בשטח כבר שנים רבות (אי שם מתחילת שנות ה-90).
זהו אחד מענפי הספורט היעילים ביותר לפעילות אירובית, סיבולת לב ריאה.
בשעת רכיבה, שריפת קלוריות ממוצעת עומדת על 650 קלוריות כשאתם רוכבים לצלילי מוסיקה מקפיצה ומדורבנים על ידי אחד המאמנים היחודיים שלנו..
השרירים העיקריים שמעורבים בפעילות זו מעבר ללב ולריאות שלכם הם שרירי הישבן, התאומים, ארבע ראשי, ירך אחורית וכמובן המייצבים ושירירי הליבה.
להבדיל מריצה - האימפקט על המפרקים הוא מינורי ולכן הסיכון לפציעות נמוך ביותר.
ובכל זאת האימון הראשון שלכם יכול להוות קושי שלא לדבר על פחד אמיתי..
לכן אספנו עבורכם 7 טיפים חשובים:

1. בחירת המקום שלכם: שורה ראשונה (עם ולמרות כל החשש).. עדיפה - קשר עין ישיר עם המאמן זהו רק רווח שלכם.

2. מה לובשים?? חולצה מנדפת זיעה (כי באמת מזיעים)!! טייץ צמוד באורך הברך או ארוך יותר. מכנסי טרנניג או מיכנס קצר בדומה למכנסי ריצה ממש ממש לא מומלץ!

3. נעלים: נעלי ספורט עם סוליה קשיחה שיש ברשותכם יעשו את העבודה (חשוב להכניס את השרוכים לתוך הנעל כשאתםמכניסים את הרגל לפדלים על מנת למנוע מהם להיתפס במהלך סיבוב הפדל)
למתמידים אנו ממליצים לרכוש נעלי רכיבה יחודיות בעלות קליטים שמתחברות לפדל, זה בהחלט משפר ומשנה את הרכיבה.

4.כיוון האופנים: כמה התאמות קלות באופניים ישנו לכם את כל חווית הרכיבה וכמובן יגנו עליכם מפני פציעות.. גובה המושב אמור להיות בגובה המותניים שלכם. ממש היכן שאתם מרגישים את עצם האגן.
ותוכלו לבדוק את עצמכם כשאתם ישובים על הכסא ומסובבים את הפדלים - הרגל אמורה להישאר בכפיפה של 15-20 מעלות באזור הברך.
לכיוון מרחק הכסא - מקמו את המרפק שלכם בקצה הכסא וודאו שאצבעות כף היד שלכם מגיעות לחלק האחורי של הכידון.
ולבסוף גובה הכידון צריך להיות ממוקם איפה שאתם מרגישים נוח. אם אתם סובלים מכאבים בגב או צוואר מקמו את הכידון גבוה יותר. ותמיד תמיד העזרו במאמן לוודא שמיקמתם את עצמכם נכון.

5. להבין את השפה: להבדיל מאופני כביש או שטח, בספינניג אין הילוכים ומה שמדמה את תנאי הכביש או השטח זה העומס שמטרתו להקשות עליכם בסיבובי הגלגל בדיוק כמו העלייה בכביש.
במהלך השיעור המאמן ישתמש במונחים 'עומס גבוה' 'בינוני' או 'קל' או שיתאר מצבי שטח כגון עלייה, או מישור. שימוש נכון בעומס עוזר לכם לייצב את עצמכם וכמובן משרת את המטרה אליה באתם.. אבל הכי חשוב - העומס הוא יחסי רק אל עצמכם!! אתם ורק אתם יודעים מתי קשה לכם ומתי אתם יכולים להוסיף או להוריד מהעומס..

6. כמתחילים אתם כנראה תתרכזו יותר בדחיפה של הרגליים ופחות במשיכה.. חשוב להבין שדווקא המשיכה מייצרת את מרבית הכח. כמו כן כנראה שתישענו יותר עם הידיים על הכידון.. גם זה יעלם עם הזמן כשהמטרה היא להקפיד על אחיזה רכה ו"מרחפת" בכידון.

7. הכניסה לשיעור הראשון יכולה להיות מאתגרת, מפחידה ומלחיצה זה ברור! בעיקר כשכולם מסביב כבר ספינרים ותיקים.. אבל ברגע שהאורות כבים, המוסיקה מתנגנת והשיעור מתחיל זיכרו - Its all about you 
הרוכבים לצידכם גם כן מרוכזים בעצמם.
זה היופי באימון ספינניג - המאמן עושה את הקישור בין המוסיקה, הקצב והתזמון של התרגיל/הרכיבה. כך שאם זה מרגיש לך קצת יותר מידי.. פשוט עצום עיניים, המשך לפדל ולך לאיבוד עם המוסיקה..

ועוד כמה עצות קטנות…

אצלנו בסטודיו תוכלו למצוא מגבת שתחכה לכם על האופניים, בקבוק מים (כי חשוב לשתות לפני, במהלך האימון ואחריו)
לפני האימון איכלו משהו קטן רק לספק אנרגיה זמינה.. (תמר לדוגמא)
אצלנו בסטודיו משלבים בחלק מאימוני הספינניג משקולות ידיים. אנו ממליצים להתחיל ממשקלים נמוכים (1 ק"ג) ובהדרגה לעלות (2-3 ק"ג)
 

מקווים שפוגגנו לכם את החששות ורוצים לראות אתכם באימוני הספינניג הכי הכי אצלנו בסטודיו !